Fruitless? You are far from HIM!

[en]Read = John 15:1-8

He who abides in Me, and I in him, the same brings forth much fruit; for without Me you can do nothing

Pay attention in the verse above! When we do not abide in Him, we do not bring forth much fruit. Only by abiding in Him, we can bring forth much fruit. Without abiding in Him, we just fruitless.

I can tell you that if your ministry do not bring forth much fruit, I’m sure that you do not abide in Him. When your work become fruitless, when your ministry become fruitless, when your life become fruitless, take a look on your relationship with your King.

Nobody — including I and you — nobody can do anything without Jesus. Only when we abide in Him, we can bring forth much fruit.  [/en]

[id]Baca = Yohanes 15:1-8

Barangsiapa tinggal di dalam Aku dan Aku di dalam dia, ia berbuah banyak, sebab di luar Aku kamu tidak dapat berbuat apa-apa.

Perhatikan ayat di atas! Saat kita tidak tinggal di dalam Dia, kita tidak akan menghasilkan buah. Hanya dengan tinggal di dalam Dia dan Dia di dalam kita, maka kita bisa berbuah banyak. Hidup di luar Kristus sama artinya dengan tidak berbuah.

Saya berani mengatakan demikian. Jika pelayanan Anda tidak berbuah, saya yakin Anda sedang hidup tidak di dalam Dia. Jika pekerjaan Anda tidak menghasilkan sesuatu, jika pelayanan Anda tidak berbuah banyak, jika hidup Anda semakin mengering, mungkin sudah waktunya Anda meneliti ulang hubungan Anda dengan Sang Raja.

Tidak ada seorang pun yang bisa mengerjakan sesuatu dan menghasilkan sesuatu di luar Kristus. Tidak ada seorang pun — itu termasuk saya dan Anda — sehebat apapun kita! [/id]

=======<0>=======

Jika tulisan saya berguna untuk Anda, bolehlah sedikit saweran untuk menyemangati saya berkarya.

CC BY-NC-SA 4.0 This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

1 thought on “Fruitless? You are far from HIM!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Captcha * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.